SrpskiSrpski     СрпскиСрпски    
 

Šta kada ponuđači podnesu zahtev za zaštitu prava nakon isteka roka za podnošenje ponuda?


Koju dokumentaciju naručioci dostavljaju Republičkoj komisiji?

U prethodnim tekstovima predstavili smo dokumentaciju koja se u štampanom obliku dostavlja Republičkoj komisiji nakon uloženog zahteva za zaštitu prava pre isteka roka za podnošenje ponuda, dok u ovom prenosimo koja je to dokumentacija neophodna ukoliko je zahtev uložen nakon isteka roka.

Prilikom prikupljanja dokumentacije uvek imajte na umu da što je pre dostavite, pre ćete moći i da nastavite sa postupkom nabavke, budući da će komisija u tom slučaju moći da ranije odlučuje o elementima zahteva.

  • Odluka o sprovođenju postupka javne nabavke;
  • Odluka o imenovanju članova komisije za sprovođenje postupka javne nabavke, ukoliko je doneta posebna odluka;
  • Dokumentacija o nabavci čiji je pojam određen članom 2. stav 1. tačka 10) ZJN kao svaki dokument u kome se opisuju ili utvrđuju elementi nabavke ili postupka, a koji uključuje javni poziv, prethodno informativno ili periodično indikativno obaveštenje u slučaju kada se ono koristi kao javni poziv, obaveštenje o uspostavljanju sistema kvalifikacije, opisnu dokumentaciju i konkursnu dokumentaciju;
  • Konkursna dokumentacija sačinjena radi sprovođenja postupka javne nabavke čiji je pojam određen članom 2. stav 1. tačka 11) ZJN u vezi člana 93. ZJN, kao dokumentacija koja sadrži tehničke specifikacije, uslove ugovora, obrasce dokumenata koje podnose privredni subjekti, informacije o propisanim obavezama i drugu dokumentaciju i podatke od značaja za pripremu i podnošenje prijava i ponuda;
  • Pitanja koja su, u skladu sa članom 97. stav 1. ZJN, u pisanom obliku postavljali privredni subjekti, tražeći dodatne informacije ili pojašnjenja u vezi sa pripremanjem ponude.

Prilikom dostavljanja Republičkoj komisiji, potrebno je da navedena pitanja budu uredno, hronološki složena počev od prvog, zaključno sa poslednjim i označena datumom kada je svako pojedinačno pitanje upućeno naručiocu preko Portala javnih nabavki;

  • Sve dodatne informacije u vezi sa dokumentacijom o nabavci, pojašnjenja i naknadne izmene iste kao celine ili njenih sastavnih delova, ukoliko ih je bilo pre isteka roka za podnošenje ponuda. 

Prilikom dostavljanja Republičkoj komisiji, potrebno je da dodatne informacije u vezi sa dokumentacijom o nabavci, pojašnjenja i naknadne izmene konkursne dokumentacije, budu uredno, hronološki složene počev od prve, zaključno sa poslednjom i označene datumom kada je svaka pojedinačna izmena objavljena na Portalu javnih nabavki i sa podvučenim (jasno označenim) delovima koji su izmenjeni u odnosu na verziju konkursne dokumentacije koja je prethodila izmeni.

  • Zapisnik o otvaranju ponuda/prijava;
  • Izjava o postajanju ili nepostojanju sukoba interesa koju, u skladu sa članom 50. stav 8. ZJN, nakon otvaranja ponuda i prijava potpisuju članovi komisije za javnu nabavku, odnosno lice koje sprovodi postupak javne nabavke;
  • Ponude koje su dostavljene radi učešća u postupku javne nabavke što podrazumeva dostavu svih delova koji zajedno čine celinu ponuda;
  • Izveštaj o postupku javne nabavke, uz svu prateću dokumentaciju koja je u vezi sa vršenjem stručne ocene ponuda/prijava razmatranih u predmetnom postupku javne nabavke.
  • Dokumentacija koja je u vezi sa vršenjem stručne ocene ponuda/prijava podrazumeva dokumentaciju kao što je npr:

- Dokumentacija koja se odnosi na postupanje na osnovu člana 119. stav 1, 3. i 5. ZJN (zahtevanje i dostavljanje dokaza o ispunjenosti kriterijuma za kvalitativni izbor privrednog subjekta, odnosno zahtevanje i dostavljanje dopuna ili pojašnjenja pomenutih dokaza), itd;

- Dokumentacija koja se odnosi na postupanje na osnovu člana 142. ZJN (traženje i pribavljanje dodatnih objašnjenja od ponuđača/kandidata radi pregleda, vrednovanja i upoređivanja ponuda/prijava),

- Dokumentacija koja se odnosi na postupanje na osnovu člana 143. ZJN (radnje preduzete da bi se od ponuđača pribavilo obrazloženje cene ili troška navedenog u ponudi);

  • Odluka kojom je, u skladu za zakonom, okončan postupak javne nabavke (odluka o dodeli ugovora, odluka o zaključenju okvirnog sporazuma, odluka o obustavi postupka, itd).

Želimo Vam uspešne javne nabavke bez uloženih zahteva za zaštitu prava!