SrpskiSrpski     СрпскиСрпски    
 

Gubitaš “Tržnica” izabrala novu “škodu”, pa odustala od kupovine


I pored toga što je 2019. godinu završila sa gubicima od 18 miliona dinara i rashodima koji su bili veći od prihoda, Javno komunalno preduzeće Tržnica raspisalo je u avgustu javnu nabavku za kupovinu novog vozila. Pobedio je Auto Čačak sa ponudom od oko 27.412 evra, ali je početkom oktobra Tržnica obustavila nabavku, jer je prestala potreba naručioca, piše u dokumentaciji

Među 4 niška javna preduzeća koja su 2019. godinu završila kao gubitaši je i Tržnica koja se bavi pijačnim uslugama.

Javnost je to saznala nedavno, kada su usvajani završni računi preduzeća za 2019. godinu, ali je rukovodstvo Tržnice to znalo još decembra prošle godine.

U međuvremenu su, kako je pojašnjeno, zbog otežanog poslovanja usled korone, pozajmili od Mediane 20 miliona dinara. Pošto nisu bili, kako su rekli, u mogućnosti da novac vrate u predviđenom roku Gradsko veće im je u julu prolongiralo otplatu duga.

Međutim, i pored takvog finansijskog stanja u firmi, rukovodstvo Tržnice je odlučilo da već u avgustu raspiše javnu nabavku i bilo spremno da izdvoji do 3 miliona dinara za kupovinu novog službenog vozila.

Tender je, kako piše na Portalu javnih nabavki, raspisan 20. avgusta, a pristigla je samo jedna ponuda. Javio se distributer “škodinih” vozila Auto Čačak.

Oni su ponudili automobil u vrednosti od oko 27.412 evra sa PDV-om i komisija je već 15. septembra odlučila da sa njima napravi posao, iako je ponuda bila viša od procenjene vrednosti javne nabavke.

Plaćanje putem finansijskog lizinga, sa potpisivanjem Ugovora plaćanje 25% učešća od neto cene vozila, kao i ostale troškove koji nastaju prilikom potpisivanja ugovora o finansijskom lizingu, PDV na kamatu i PDV na neto vrednost predmeta lizinga, a ostatak cene u 60 jednakih mesečnih rata, a sve po osnovu posebnog Ugovora o finansijskom lizingu koji će zaključiti u roku od 5 dana od potpisivanja Ugovora - piše u dostupnoj dokumentaciji.

Šta nudi "škoda", a šta je tražila "Tržnica"

Uvidom u specifikaciju traženog vozila zaključuje se da je na tenderu jedino i mogla da dobije “škoda”. Tržnica za vozila koje kupuje navodi tip felni koje koriste isključivo vozila češkog proizvođača “rotare aero 7J”. Isto kao i ukrasne lajsne "Silver Squares Haptik".

Konstrukcija određenih zahteva kupca koje automobli mora da ispuni je identična kao u katalogu Auto Čačka.

Pa su tako iz Tržnice tražili info displej – medium, matrix farove, dinamičku kontrolu dometa svetala, sa cornering svetlima (AFS 1). Sve to identično, od reči do reči, nudi i “škoda”. Baš kao i navigacioni sistem Columbus, karakterističan za češka vozila, a potreban i Tržnici, kako piše u tenderskoj dokumentaciji.

Iako nije objavljeno koje je vozilo kupljeno od Auto Čačka, specifikacija iz tendera najviše odgovara novoj “oktaviji”, skupljoj varijanti “style”.

Ipak, to vozilo za sada neće biti kupljeno, jer je nabavka obustavljena 6. oktobra.

Postoje dokazivi razlozi usled kojih je prestala potreba naručioca za predmetnom nabavkom zbog čega se neće ponavljati u toku iste budžetske godine, odnosno u narednih šest meseci - piše na portalu.

Šta je ili ko nateralo Tržnicu da odustane od kupovine i u kakvom je stanju “škoda” koju već imaju i kojom je pre neku godinu aktuelni direktor išao do Turske, novinari nisu uspeli da saznaju.

Direktor Goran Đorđević nije odgovarao na postavljenja pitanja mejlom, na pozive i poruke.

Podsetimo, ovo nije prvi slučaj da javna preduzeća i ustanove kupuju "škode" i to na štelovanim tenderima.

Sve je počelo pre nekoliko godina od Gerontološkog centra Niš koji je kupovao automobile za Ministarstvo rada, a kasnije su nove "škode" osvežile vozne prakove i ostalih institucija.