SrpskiSrpski     СрпскиСрпски    
 

Još jedan grad uvodi elektronsku naplatu karata u autobusima


Javno gradsko saobraćajno preduzeće "Novi Sad" uvodi sistem elektronske naplate karata u autobusima, saznaje "Dnevnik".
Zbog toga je gradski prevoznik sproveo i javnu nabavku za iznajmljivanje i održavanje kompletne opreme sistema za naplatu karata u autobusima i u tu svrhu izdvojio pet miliona dinara.

Na tender su se u zajedničkoj ponudi, vrednoj 4,9 miliona, javila dva preduzeća – "Telekom Srbija" iz Beograda i "Bus Logic" iz Požarevca, s kojima će JGSP i potpisati ugovor narednih dana.

Te firme će imati obavezu da isporuče uređaje u roku od 60 dana od sklapanja ugovora pa se može očekivati da već od novembra takav sistem naplate vožnje počne da funkcioniše. Ipak, još uvek nisu poznati detalji o kupovini novih karata i načinu njihovog izdavanja, o čemu će, kako saznajemo, javnost blagovremeno biti obaveštena.

Kako je za Dnevnik rekao rukovodilac Saobraćajnog sektora u JGSP Darko Vranić, takav sistem naplate karata najpre će se uvesti u stotinak vozila koja saobraćaju na gradskim linijama jer se primena uvodi fazno.

"Zbog tehničkih karakteristika tog uređaja, sistem elektronske naplate uvodimo najpre na gradskim linijama jer je potrebna digitalizacija mape, odnosno mreže linija na kojima saobraćamo, i primena zonsko-tarifnog sistema na tim uređajima“, objasnio je Vranić, i dodao da se zbog toga kreće fazno najpre u prvoj zoni, gde je cena karte ista, a da će se elektronski sistem naplate uvesti i na prigradskim linijama.

"Uvodimo drugačiji princip izdavanja karata, elektronske karte, a kroz digitalizaciju će nam biti omogućeno praćenje dosta podataka, što do sada nismo mogli. Primena elektronskog sistema naplate će doneti dosta benefita, kako korisnicima naših usluga, tako i preduzeću, u smislu kvalitetnih podataka“, dodao je.

Kako je navedeno u konkursnoj dokumentaciji javne nabavke, održavanje postojećih mašinica za prodaju karata koje se koriste u vozilima otežava nepostojanje rezervnih delova na tržištu kao i njihova tehnološka zastarelost. To uslovljava modernizaciju, uvođenjem uređaja s pratećim softverom, odnosno konzolom, što treba da dovede do efikasnijeg sistema naplate. Osnovni cilj je, kako piše u dokumentaciji, povećanje kvaliteta pružanja usluga korisnicima javnog gradskog, prigradskog i međumesnog prevoza putnika i efikasnosti upravljanja sistemom prevoza i nadzora nad troškovima.

Gradski prevoznik je zahtevao, između ostalog, da uređaji za naplatu budu takvi da omogućavaju dopunu, produžavanje i validaciju elektronskih karata u vozilima, nadzor njihovog izdavanja i upotrebe u vozilima, praćenje trenutne lokacije vozila na digitalnoj karti radi davanja informacija, kako dispečerima, tako i upućivanje tih informacija korisnicima putem veb-displeja itd.

U konkursnoj dokumentaciji je navedeno i da je obaveza dobavljača da obezbedi mogućnost nadogradnje sistema, što podrazumeva i uvođenje internet prodaje karata i sistema za informisanje putnika u realnom vremenu putem displeja ili mobilnih aplikacija.